Grafikáról mindenkinek tőlünk

Egy kezdő grafikai cég mindennapjai egy gyárváros picinyke irodájában. :) De főként olyan dolgokról olvashatsz, ami grafikával vagy kiadványszerkesztéssel kapcsolatos.

Utolsó kommentek

Címkék

autó (1) blumau (1) bt (1) cég (2) cmyk (1) fürdő (1) grafika (1) hotel (1) hundertwasser (1) kezdés (1) munka (1) név (1) nyomda (3) nyomtatás (2) papír (2) papírfajták (1) papírusz (1) rajz (1) rgb (1) szállás (1) szerződés (1) szín (1) támogatás (1) társaság (2) ügyvéd (2) utazás (1) vállalkozás (4)

a kezdetek kezdetén I.

2008.05.23. 11:05 ercsi_grafixity

Úgy terveztem, hogy ebbe a blogba a vállalkozásunk működéséről, az alapításáról is írni fogok. Kezdjük az elején.... nos... amikor kitaláltuk, hogy vállalkozni fogunk, fogalmunk sem volt a vállalkozás alapításáról,  papírokról, befizetendő cuccokról stb... Csak ahhoz értettünk ami a tevékenységünk, vagyis a grafika-kiadványszerkesztés. Szerintem az elképzelhető összes hibát elkövettük ami létezik. Talán valakinek segíthetek ha ezeket leírom, mert ahogy a mondás tartja: Okos ember mások hibájából tanul....

Munkanélküli voltam, mikor elkezdük. Nem régóta, kb 1 hónapja. Egyébként ez majdnem 3 éve volt, azóta elég sok szabály és törvény megváltozott. De szerintem nagyjából ugyanaz a téma.
Szóval... be kellet járogatnom a munkaügyi központba, hogy találtam e már munkát. Be voltam osztva az egyik irodába, egy nénihez. Gondolom azért ez sok embernek ismerős dolog, sajna. Elkezdtünk ügyvédet keresni és azt tudom mondani, hogy attól hogy egy ismerősöd ismer egyet, attól az még nem jó ügyvéd. (Kérdezősködj körbe nyugodtan, minél több helyen.) Megfogalmazta a társasági szerződést meg elmondta miket kell majd befizetni. Most már kevesebbe kerül ez a dolog, főleg ha elektronikusan intéződik.

Vissza a munkanélküli központos nénihez.... megkérdeztem meddig leszek hivatalosan munkanélküli, mikor szóljak? Azt válaszolta, hogy majd mikor megírom az első számlát. Okés! mondtam. Úgy rendeztem a dolgokat, hogy tudtam előre mikor fogok számlát írni. előtte pár nappal bementem, de a néni nem volt, egy hapsi helyettesítette. Bementem hozzá, közöltem hogy számlát fogok írni és hogy akkor kiiratkoznék. Elkezdett nevetni és ő meg közölte hogy: addig a napig vagy munkanélküli, amíg alá nem írjátok a társasági szerződést. Mivel egy kis idő eltelt az aláírás óta (majd kitérek rá hogy miért), kb 1,5 hónap, nem kis összeget kellett visszafizetnem a központnak. Persze még nekik állt feljebb, hogy megkárosítottam őket. :)
És ezzel még nem volt vége!!... folytköv. :)

Szólj hozzá!

Címkék: ügyvéd vállalkozás társaság

A bejegyzés trackback címe:

https://grafirka.blog.hu/api/trackback/id/tr96483705

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása